lördag den 26 augusti 2011

God Lördag..tänk idag ser det soligt ut...härligt...Kanske lite för att jag börjar må bättre som det ser ljusare ut på himlen...
igår skrev jag några texter som redan blivit till halvklara demosar...det är så underbart när jag har min inspiration!!utan mina ord vore jag fattig kan jag säga--jag är fattig..men inte på det viset..jag har fått en liten gåva som jag utvecklar varje dag..och jag är så tacksam och ödmjuk inför det....
idag har jag startat up en grupp jag kalla för "stulenbarndom2011"på facebook..jag känner att det börjar bli dags för Staten att göra rätt för sej då det gäller "vanvårdsutredningen"de hållit på med sedan 2004...Statens representanter har rest runt här i landet o intervjuat många som blivit offer för den vanvård som pågått/och fortfarande gör..det finns några eldsjälar inom det här..som själva är drabbade men har lyckats överleva...och gå vidare..men med stora smärtor och djup sorg..de finns de som inte orkade att gå vidare...de sover nu bland molnen...och jag hoppas de fått frid...Känner att vi som överlevt också har i uppgift att föra deras talan som själva inte kan göra det..många är gamla-många mår psykiskt och fysiskt så dåligt av den Statliga behandling som förekommit/o förekommer..Vi kan inte ge oss...av den statliga utredningen som blev klar i februari 2011-återstår nu att Regeringen ska ta sitt ansvar och som de lovat då de erkände"att ge en offentlig ursäkt"enligt Maria Larssons uttalande den 11 februari 2011-och det skulle skett redan nu i våras-men inget har hänt..skadeståndsfrågan har också diskuterats att man från Statens sida ska betala ut ett skadestånd..Det som i februari diskuterades till en enhällig summa till var och en på 250.000 kronor skulle vara klart innan den 15 maj i år,men de har begärt förlängng av remissvaret fram till i mitten av september 2011.Men vad är pengar mot ett livs lidande?ett litet plåster...Hur som helst har andra länder redan gjort klart sina uppgifter och betalat ut skadestånd..ex Norge..Men det ska stötas o blötas i denna Regering innan något blir klart!!!!De önskar kanske att fler ska hinna gå under och dö...så det blir billigare för dom!
kram Marithabarn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0