lördag 6 augusti-2011







God morgon du vackra lördags morgon..Igår kom jag hem från min semester som varade från måndag till -fredag..Det har varit så underbart...Jag besökte min bror i jönköping och vi upplevde tillsammans många minnen från vår barndom...Vi reste till Göteborg och besökte vår mor som nu hunnit bli 82 år,men tyvärr har hon blivit en skugga av sitt forna jag.Hon känner inte igen oss längre och det var med smärtsamma steg jag lämnade henne på det hem hon lever på...nu förstår jag innebörden av "vård i livets slutskede"!Det var mycket fin o trevlig personal,och det var ett vackert inrett rum...men det var också en hjälplös kvinna vars ögon mötte mej..och talade om att jag inte riktigt var bekant...suck..jag har inga ord..men jag grät stort när vi lämnade henne för att resa vidare ..
Vi besökte vår pappas kusin Anja o hennes man Lennart,som jag inte träffat sedan 1996..och blev bjudna på en fantastiskt god middag...det vägde lite upp det besöket vi gjort hos vår mor...
Vi var runt i göteborg  och besökte vår barndomsgård..vi var och kikade på vår familjegrav...det var en nyttig upplevelse och allt blev så verkligt..jag har inte varit så mycket i Göteborg de senaste 20 åren..och nu känns det som att jag "gjort upp"lite med mitt gamla..ja det var en härlig vecka,vi hann med ganska mycket..reste runt till lite olika platser ...jag fotograferade en del orter.som jag kommer att lägga i minnenas arkiv...vi satt uppe länge min bror och jag och talade om både nutid och dåtid-det var ömsom allvar-men också väldigt mycket skratt-o kvällarna gick över till nätter innan vi kom isäng...så igår -fredag när jag återvände hem,var jag väldigt trött...lilla Tilda min söta hund hade haft det så bra hos mina vänner Juksela&Nicke,och hon blev livat glad när hon återsåg mej...ja...borta bra men hemma bäst..konstaterade vi båda när vi somnade igår kväll runt 21...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0