fredagen den 26 augusti 2011

God Fredagsmorgon-ikväll får det bli Fredagsmys...kanske...Ja jag vaknar till en ruggig morogn där regnet stilla faller...men luften var skön när jag var ute på min morgonpromend med Lilla Tilda..Läste att till helgen kan den norra delen av vårt land få upp till 27 graders värme??!och att i nästa vecka kommer Islandvädret in över Sverige o då sjunker temperaturen med 7-8 grader-alltså dags att byta garderob....Så vet man det..Garderob ja,vad har jag undanhängt som jag egentligen vill använda??jag vill ju ha NYTT!Men jag vet att det inte kan bli så i höst-har alldeles för många andra utgifter-och har dessutom varit sjuk i omgångar så det får bli en dröm om en vårgarderob istället...men det går det med.!
Igår läste jag i Aftonbladet- om en pedofil i Skåne som har så mycket på sitt samvete att jag inte trodde vad jag läste....Fy fan säger jag...o då menar jag det..Att under flera år ha förgripit sej på unga flickor..lagt ut sej på många sajter på nätet och skapat kontakter..de har fått in ett antal anmälningar-men de söker igenom hans dator och finner hur många nätkontakter som helst-och vill ha in anmälningar från de barn och unga som har blivit utsatt-men vi vet att det kan beläggas med skuld o skam,så polisen har att göra....Vart är vi på väg???Finns det straff för den här typen av brott`Det känns som om det inte finns tillräckligt långa i alla fall på straffskalan-men de utsata de får livstid!
Till något positivare:jag fick den färdiga produktionslåten från Callinaz i förrgår och jag blev oerhört glad över vad jag hörde...så äkta o underbar fin röst....den här låten som jag medverkar på blir säkert omtyckt-det är jag övertygad om!!!härligt!!
har hittat en loppis-sida på facebook som är ganska kul att kika in i då och då...den går ju över den ort där jag bor/o runtomkring..det är makalöst vad vi har saker som vi inte använder eller behöver?Så är det i Sverige idag...jag mnear nästan nya mobiler-skor-lampor-smycken,ja vad du vill-bara vräks utför  småpengar--men visst är det ett bra sätt att sälja på..det är gratis och har man tur går det undan med de små affärerna...
ja nu ska jag hugga tag i min dag..Väntar på Sångaren I bandet REMEMBERS (lägg det på minnet)Chriter,med hustru Helen som komer förbi en sväng nu på förmiddage för en snabb-fika innan de reser vidare till sin son i Stockholm,vi har alltså inte sett sen i slutet av 90-talet!Det ni!
ha en underbar helg kram Maritharemembers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0