fredagen den 12 augusti

God Morgon...Igår var jag hos min optiker på Synsam och där blev jag varse att jag verkligen behövde nya glasögon..milda tid...över 7000.- kronor..jag smäller av...men så dyrt är det att se dåligt!!Fasen att det inte finns någon rabatt på just "ögon"vi drabbas ju alla för eller senare av synförändringar-och jag är övertygad om att många inte går till optikern just för att det är så dyrt..att de hellre går utan eller med dåliga glasögon..sjutton det borde vara en självklarhet att via försäkringskassan få en subention...Vill minnas att hörapparater är gratis?eller åtminstone at man betalar en mindre summa-och synen är väl minst lika viktig?
Regnet öste ner mellan soltrålarna igår...och det känns ganska svalt ute faktiskt...snart dags att byta garderob----bort med alla sommarkläder-helt enkelt...lite vemodigt faktiskt...
Min mobil som la av i förrgår har inte behagat att vakna än..batteriet är fulladdat kan jag se,men inget händer på skärmen...jag är ju absolut dålig på att "söka fel"och att lämna in en mobil-känns ungefär lika dyrt som att köpa en ny...suck!!!
Den här helgen kommer att bli lugn..bara slappa o slöa o skriva när andan faller på....Känner mej lite olustig-som jag kan göra tidvis...är som inget är lika roligt just nu som det var för bara en vecka sedan..
Känner att jag har ett starkt behov av att vara ensam och bara VARA!jag vill inte umgås med någon-det kanske låter destruktivt-men jag är så himla trött---förmodligen efter alla nätter jag sitter uppe och skriver....
jag har dessutom blivti lite bevsiken på en del vänner den sista tiden-o det suger ...men det är sånt som sker,i livet-och livet måste gå vidare...jag är en ständig ja eller Nja-sägare och det kan slå fel ibland...men det bleknar bort och för varje gång så lär jag mej något nytt...
Nu mina vänner ska jag för en gång skulle äta tidig frukost och gå en sväng med Tilda....sedan blir att ta tag i dagen.Carpe diém detta duger inte.....så ha en helt underbar helg!!!kram Maritha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0